Často kladené otázky
Jaké služby nabízí zdravotní portál pacienta?
Portál pacienta nabízí služby registrovaným i neregistrovaný uživatelům. Portál aktuálně nabízí tyto služby:
Služby pro všechny uživatele
- prohlížení portálu
- objednání k lékaři
Služby pro registrované uživatele
- objednání k lékaři
Služby pro ověřené uživatele
- zobrazení zdravotní dokumentace
Jak jsou portálem chráněny osobní údaje a zdravotní data uživatelů?
Odkaz na stránku s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů naleznete zde
Jak si zobrazím zdravotní dokumentaci?
Pro zobrazení zdravotní dokumentace je nutné mít založen účet na portálu a tento účet mít ověřen důvěryhodnou autoritou. Informace o procesu založení účtu a ověření registračních údajů naleznete níže na této stránce. Po ověření Vámi zadaných registračních údajů registrační autoritou Vám bude při dalším přihlášení zpřístupněna Vaše zdravotnická dokumentace v nabídce portálu. Více informací o ověřování registračních údajů naleznete na stránce zde.
Jaké části zdravotnické dokumentace si mohu zobrazit?
Zdravotní portál umožňuje přístup k vybraným částem zdravotnické dokumentace vedené u připojených poskytovatelů zdravotní péče. Zdravotní portál zobrazuje pouze konečné autorizované lékařské záznamy vybraných typů:
- Pacientský souhrn:
- Souhrn zdravotní historie pacienta (anamnéza)
- Informace významné pro poskytování první pomoci (urgentní informace) jako jsou alergie na léky či potraviny a další rizikové faktory, informace o očkování, trvalá medikace či krevní skupina
- Přehled chronických onemocnění
- Přehled zdravotních problémů v posledním roce
- Výsledky vyšetření EKG
- Chronologický přehled lékařských zpráv vybraného typu:
- Příjmové a propouštěcí zprávy z nemocnice
- Ambulantní zprávy z vyšetření
Jednotlivá zdravotnická zařízení nemusejí poskytovat kompletní seznam těchto dokumentů, ale pouze vybrané dokumenty. O opis či výpis z Vaší kompletní zdravotnické dokumentace si musíte požádat standardním způsobem ve zdravotnickém zařízení.
Zdravotnická zařízení vedou některé části dokumentace čistě elektronicky ve smyslu legislativy. Zobrazí-li se Vám v přehledu Vašich zdravotních záznamů dokument ve formátu PDF, elektronicky podepsaný lékařem, jedná se o elektronicky vedenou část zdravotnické dokumentace. Z elektronické zdravotnické dokumentace lze vytvořit papírovou dokumentaci tzv. autorizovanou konverzí. Tuto konverzi Vám provedou příslušná úřední místa, např. Czech Point (na vybraných pobočkách České pošty).
Kdo bude mít přístup k mé zdravotnické dokumentaci?
Přístup k Vaší zdravotnické dokumentaci prostřednictvím portálu je podmíněn bezpečným přihlášením s více-faktorovou autentizací. Portál v současnosti umožňuje přístup pouze Vám a ošetřujícím lékařům spolupracujících zdravotnických zařízení a lékařům Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Seznam zařízení připojených k portálu naleznete zde.
Jak se mohu registrovat na zdravotní portál?
- Klikněte na ikonu „Registrace”, která je umístěna na horní liště (pokud není ikona viditelná, rozbalte horní menu klepnutím na symbol tři vodorovné čáry). Objeví se registrační formulář.
- Vyplňte registrační formulář. V dolní části formuláře naleznete políčko pro souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů. Pečlivě si přečtěte tyto podmínky a v případě souhlasu zaškrtněte políčko.
- Pro pokračování zaškrtněte políčko „Nejsem robot”. Po zaškrtnutí tohoto políčka klikněte na tlačítko „Registrovat”. Budete přesměrován/a na stránku ověření kontaktních údajů.
- Na stránce ověření kontaktních údajů obdržíte Vaše uživatelské jméno a budete moci ověřit nebo změnit kontaktní údaje. Prosím ověřte Vaše telefonní číslo a e-mailovou adresu. To lze provést zadáním kódů, které Vám přišly v SMS zprávě a e-mailu do příslušné sekce. V sekci „Potvrzení telefonu“ respektive „Potvrzení emailu“ zaškrtněte políčko „Nejsem robot“ a do pole níže zadejte Váš potvrzovací kód. Zadání ukončete stisknutím tlačítka „Odeslat“. V této sekci lze také požádat o opakované zaslání kódu stisknutím tlačítka „Znovu odeslat kód“.
- Případnou změnu kontaktu provedete v sekcích „Změna emailu“ a „Změna telefonu“. Po zaškrtnutí políčka „Nejsem robot“ můžete kliknout na ikonu „Papír a tužka“ u polička níže. Zadejte Váš nový kontakt do tohoto pole a klikněte na tlačítko „Ověřit email“/ „Ověřit číslo“.
- Registraci dokončíte stisknutím tlačítka „Dokončit registraci“. Následně budete přesměrován/a na stránku s instrukcemi pro ověření totožnosti.
Jak ověřím totožnost?
Po dokončení registrace jste byl/a přesměrován/a na stránku se žádostí o ověření údajů. Na této stránce naleznete své uživatelské jméno, ověřovací kód a instrukce k ověření totožnosti. Postupujte podle těchto instrukcí. K ověření budete potřebovat vytištěný registrační formulář, který si můžete kdykoliv znovu zobrazit ve svém uživatelském profilu po přihlášení. Ověření registrace provádějí kontaktní pracoviště spolupracujících nemocnic. Více informací o ověřování registračních údajů naleznete na stránce Ověření účtu uživatele zdravotního portálu.
Jak si zobrazím svůj uživatelský profil?
- Přihlaste se k portálu pacienta.
- Klikněte na ikonu s Vaším uživatelským jménem, která je umístěna na horní liště (pokud není ikona viditelná, rozbalte horní menu klepnutím na symbol tři vodorovné čáry). Objeví se nabídka menu. V tomto menu zvolte „Uživatelský profil“.
Jak se přihlásím?
Klikněte na ikonu „Přihlásit se“, která je umístěná na horní liště (pokud není ikona viditelná, rozbalte horní menu klepnutím na symbol tři vodorovné čáry). Budete přesměrován/a na přihlašovací stránku.
Přihlášení lze provést pomoci jedné z nabízených možností, a to:
- Pomocí účtu portálu, který obdržíte při registraci. Pro přihlášení vyplňte pole „Uživatelské jméno nebo e-mail“ a „Heslo“, poté klikněte na tlačítko „Přihlásit se“. Následně proběhne dvou-faktorové ověření uživatele pomocí autentizačního kódu zaslaného na Váš mobil ve formě SMS nebo na Váš e-mail (volbu autentizačního kanálu můžete změnit ve svém profilu - v nabídce "Dvoufaktorové ověření"). Zadáním zaslaného kódu se přihlásíte do portálu.
- Pomocí jednoho z externích účtů, které můžete vidět v kolonce „Ostatní možnosti přihlášení“. Externí účet musí být nejdříve propojen s vaším účtem na zdravotním portálu. Propojení lze provést ve Vašem uživatelském profilu. Pokud máte účet již propojen, můžete kliknout na příslušné tlačítko a postupovat podle instrukcí na stránkách příslušné služby. U některých externích služeb ještě proběhne dvoufaktorové ověření jako v předchozím případě.
- Pokud zaškrtnete políčko "Zapamatovat si zařízení" v obrazovce pro přihlášení, nebude druhý faktor při následném přihlašování vyžadován (druhým faktorem je v tomto případě počítač sám). Toto nastavení platí pouze pro daného uživatele. Pokud tedy používá k přístupu na zdravotní portál pacienta více uživatelů stejný počítač, bude vždy při změně uživatele druhý faktor opět vyžadován.
Políčko "Zapamatovat si zařízení" nikdy nezaškrtávejte pro přístup z veřejných počítačů!
Jak se přihlásím pomocí externího účtu (E-Identita, Datové schránky, …)?
- Pro zprovoznění přihlašování přes externí účet je nutné provázat tento účet s existujícím portálovým účtem.
- Provázání externích účtů lze provést v uživatelském profilu po přihlášení do portálu pacienta.
- Ve Vašem uživatelském profilu zvolte položku „Externí účty“.
- Zvolte službu, kterou chcete propojit s Vaším portálovým účtem. Budete přesměrován/a na stránky této služby.
- Postupujte podle instrukcí na stránkách této služby.
Kde najdu své objednávky k lékaři a objednávky dopravy?
Každý uživatel portálu má možnost využít elektronického objednávkového systému pro objednání návštěvy zdravotnického zařízení. Registrovaní uživatelé mohou navíc po přihlášení vidět také přehled svých objednávek a jejich stav. Tito uživatelé rovněž mohou přijímat upozornění na blížící se termín návštěvy. Uživatelé portálu si své objednávky mohou prohlédnou v nabídce "Objednání k lékaři" (v podnabídce "Seznam objednávek") či v nabídce "Objednání přepravy" (v podnabídce "Seznam objednávek přepravy"). Uživatelé, kteří svůj účet ověřili, mohou v seznamu vidět nejen vlastní objednávky k vyšetření či konzultaci, ale také objednávky, které pro ně byly vytvořeny ošetřujícími zdravotníky.